Automobīļa agregātu darbderīguma ilgums

Automobīļa agregātu darbderīguma ilgums

Automobīļa agregātu darbderīguma ilgums

 

 


Hidromehāniskā transmisija pozitīvi iespaido dzinēja un citu autoagregātu darbderīguma ilgumu. Par to liecina daudzas, šai tēmai veltītas publikācijas, bet labāk balsīties uz praktiskiem datiem, kas iegūti ekspluatējot auto. ZIL Hidrotransmisiju laboratorijai izdevās noteikt skaitliskos vērtējumus attiecībā uz smagajiem automobīļiem , veicot firmas ALLISON (ASV) hidromehānisko transmisiju papildus izmēģinājumus ar seglvilcējiem ЗИЛ-130 В1 un veselu rindu citu ZIL kravas automobīļu.
Tie bija salīdzinājuma pētījumi, kas ilga apmērām 12 gadus. Vienlaicīgi tika izmēģināti divi vilcēji ЗИЛ-130 В1 – viens no tiem ar hidromehānisko, otrs ar standarta mehānisko transmisiju. Automobīlim ar hidromehānisko transmisiju pirmais transmisijas atteikums notika pēc 800 tūkst. km, otrs – pēc 870 tūkst. km. Hidromehāniskās transmisijas robežstāvokli sasniegt neizdevās. Pēc neliela remonta transmisija bija derīga turpmākai ekspluatācijai.


Salīdzinājuma pētījumu laikā ar noskrējienu 870 tūkst. km. automobīlim ar hidromehānisko transmisiju tika veikti sekojoši remontdarbi:
- Nomainītas 2 šasijas;

- Nomainīti 4 dzinēji;
- Veikti 8 kārtējie dzinēja remonti.

 


Automobīlim ar mehānisko transmisiju šajā laika posmā veikti sekojoši remontdarbi:

- Nomainītas 2 šasijas;
- Nomainīti 4 dzinēji;
- Veikti 9 kārtējie dzinēja remonti;
- Nomainīti 13 sajūga diski;
- Nomainītas 4 ātrumkārbas;
- Veikti 4 kārtējie ātrumkārbas remonti.

Ir redzams, ka hidromehāniskās transmisijas pielietojums uz viena konkrēta automobīļa lāva ietaupīt četras ātrumkārbas, trīspadsmit sajūga diskus, kā arī, četru ātrumkārbu un viena dzinēja remonta izmaksas.
Jāpiebilst, ka izmēģinājumi nenotika rūpnīcas ietvaros, kas ļautu nodrošināt to zināmu aizbildniecību , bet gan Uļjanovskā, un ekspluatācija bija pavisam parasta (ieskaitot komandējumus uz neskarto zemi un t.l.).
Hidromehāniskās transmisijas pielietojums palielina netikai transmisijas un dzinēja, bet arī citu automobīļa mezglu darbderīguma laiku.

 

 

© 2024, SIA "RAAP". Все права защищены.
Hosted by web-design.lv