Degvielas ekonomija
Pastāv uzskats, ka automobīļi ar hidromehānisko transmisiju patērē vairāk degvielas, nekā automobīļi ar mehāniskām pārnesumkārbām. Dažkārt tas tā ir, dažkārt nē – ir jāizskata katrs konkrētais gadījums, balstoties uz esošo pieredzi. Firmas ALLISON hidromehānisko transmisiju ilggadējo izmēģinājumu laikā, par ko tika minēts iepriekš, degvielas patēriņš automobīlim ar hidromehānisko transmisiju bija tāds, pats, kā automobīlim ar mehānisko transmisiju.
Runājot par degvielas patēriņu, ir jāņem vērā, ka degvielas izmaksas automobīļu ekspluatācijas laikā sastāda 14-18% kopējo ekspluatācijas izmaksu. Ja pieļauj degvielas pārtēriņu par 3%, tad pie citiem vienādiem noteikumiem, tas palielinātu kopējās ekspluātācijas izmaksas par 0,42-0,54%. Tāds palielinājums tiks daudzkārt pārsniegts ar transmisijas un citu agregātu nomaiņas un remonta izdevumu samazināšanos, nerunājot par skaitliski grūti novērtējamo, bet nepārprotami jūtamo ekoloģisko rādījumu uzlabošanos efektu un kustības drošības pieaugumu.
Jebkuras automašīnas degvielas patēriņš ir atkarīgs no autovadītāja kvalifikācijas. Amerikāņu pētnieki pēc ASV armijas pasūtījuma veica speciālos izmēģinājumos novērtējot autovadītāja kvalifikācijas iespaidu uz degvielas patēriņu izmantojot automašīnas ar dažādiem transmisiju veidiem. Pasūtītājs vēlējās uzzināt, kā degvielas patēriņu iespaidos tas, ka armijas apstākļos pie stūres sēžas karēvji ar atšķirīgu autovadītāja kvalifikāciju. Par etalonu tika uzskatīts augstas kvalifikācijas autovadītāja uzrādīts degvielas patēriņš. Izrādījās, ka automobīlī ar hidromehānisko transmisiju degvielas patēriņš autovadītājam ar nepārāk augstu kvalifīkāciju bija gandrīz tāds pats, kā autovadītājam ar augstu kvalifikāciju, bet ar mehānisko transmisiju . Tas ļauj uzskatīt, ka vairumā gadījumu izmantojot hidromehānisko transmisiju, izlietotās degvielas daudzums drīzāk ir līdzīgs vai pat mazāk pārtērēts.